محمدرضا فرهادپور؛ سیمین رضائی
چکیده
هدف: هدف بررسی رابطه بین ویژگیهای کاربران و استفاده از سیستم اتوماسیون اداری با توجه به نقش میانجی کیفیت سیستم است.روش: مطالعه کاربردی و روش پیمایشی تحلیلی است.جامعه پژوهش کاربران سیستم به تعداد10082نفر بود. با استفاده از جدول مورگان 384 نفر به روش نمونه گیری طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده ها با استفاده از ابزار پرسشنامه پایا ...
بیشتر
هدف: هدف بررسی رابطه بین ویژگیهای کاربران و استفاده از سیستم اتوماسیون اداری با توجه به نقش میانجی کیفیت سیستم است.روش: مطالعه کاربردی و روش پیمایشی تحلیلی است.جامعه پژوهش کاربران سیستم به تعداد10082نفر بود. با استفاده از جدول مورگان 384 نفر به روش نمونه گیری طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده ها با استفاده از ابزار پرسشنامه پایا (%94=α) گردآوری شد.یافته ها: یافته ها نشان داد که به لحاظ ویژگیهای کاربران وضعیت نگرش (90 درصد)، لذت (4/94 درصد)، اعتماد (76 درصد) و انتظارات از فناوری اطلاعات (91/2 درصد)؛ به لحاظ وضعیت کیفیت سامانه (79 درصد)، کیفیت اطلاعات (81 درصد) و کیفیت خدمات (73 درصد)؛ و به لحاظ استفاده از سیستم اتوماسیون (83 درصد)و مقادیر مشاهده شده در سطح (01/0>P)معنیدار و بیشتر از حد متوسط (3) است. همچنین مولفه های کیفیت سیستم بر رابطه بین ویژگیهای کاربران و استفاده از سیستم تاثیر دارد. نتیجه گیری: نتیجه این که کاربران و سیستم اطلاعاتی در سازمان انگاره غیرمرتبط نیستند و توجه به ویژگیهای کاربران میتواند زمینه استفاده بهتر از سیستم و موفقیت آن را فراهم کند.